Blogroll

10.05.2012

opel ampera elektrikli

Alman devi opel elektrikli araç sektörüne dev bir adım atarak girdi.
Opel Ampera sınıfında ön sıralarda yer alan bir araç.

Çarpıcı, bumerang şeklindeki ön farlar alt sis farları ile kusursuz bir şekilde entegre olur. Otomobil, belirgin olarak önde ve arkada görülen dinamik alçak bir duruşa sahiptir. Yeni çarpıcı Opel logosu ön ızgaraya ve arkadaki krom bar üzerine yerleştirilmiştir.
Opel Ampera elektrikli sürüşün tamamen yeni bir kategorisini temsil etmektedir. Klasik hibritlerde tekerlekler benzinli motor, elektrikli motor veya her ikisi ile döndürülür. Pratikte hibrit araçlar tam araç performansı sağlamak için her iki kaynağa da – motor ve akü – ihtiyaç duyar.

Opel Ampera, şarj için 230 V çıkışa sahip herhangi bir ev prizine takılabilir. Enerji 16-kWh, T-şeklindeki lityum-iyon akü paketinde depolanır. Akü paketi tam araç hızı ve 60 km’ye kadar hızlanma performansı sağlayabilen elektrikli itiş gücü ünitesini çalıştırabilir.



Daha uzun yolculuklarda elektrik jeneratörünü tahrik etmek için Ampera'nın araç üstü menzil genişleten motor kullanılır. Benzin ile çalışan menzil genişletici, otomobili 500 km’den daha uzun mesafelerde çalıştırmak için fazladan elektrik üretebilir.





Opel Ampera ile sadece aküyü ve 60 km-1.4 litre (82 Hp) benzin yakıtlı elektrik jeneratörünü kullanarak 500 km’den daha fazla mesafe gidebilirsiniz.



Akü boşaldığında yolda kalmayacaksınız. Akünün enerjisi tükendiğinde benzinırmak için elektrik sağlarken aynı zamanda aküyü şarj eder.




Genişletilmiş menzilli elektrikli otomobil günlük 60 km’lik sürüş (yılda 22.000 km) dikkate alındığında yıllık 1.700 litre benzin tasarrufu sağlayacaktır. Başlangıç karşılaştırması olarak: Elektrikli bir Opel Ampera’yı işletme maliyeti km başına yaklaşık 0.02 € iken litresi 1.16 € olan benzin kullanıldığında bu maliyet km başına 0.09 €’dur. Diğer bir deyişle elektrikle çalışan Opel Ampera’nın kilometre maliyeti geçerli yakıt fiyatları üzerinden klasik benzinli aracın kilometre maliyetinin beşte biridir.*



0 yorum:

Yorum Gönder

opel ampera elektrikli

Posted by Gönderen yönetici On 19:43

Alman devi opel elektrikli araç sektörüne dev bir adım atarak girdi.
Opel Ampera sınıfında ön sıralarda yer alan bir araç.

Çarpıcı, bumerang şeklindeki ön farlar alt sis farları ile kusursuz bir şekilde entegre olur. Otomobil, belirgin olarak önde ve arkada görülen dinamik alçak bir duruşa sahiptir. Yeni çarpıcı Opel logosu ön ızgaraya ve arkadaki krom bar üzerine yerleştirilmiştir.
Opel Ampera elektrikli sürüşün tamamen yeni bir kategorisini temsil etmektedir. Klasik hibritlerde tekerlekler benzinli motor, elektrikli motor veya her ikisi ile döndürülür. Pratikte hibrit araçlar tam araç performansı sağlamak için her iki kaynağa da – motor ve akü – ihtiyaç duyar.

Opel Ampera, şarj için 230 V çıkışa sahip herhangi bir ev prizine takılabilir. Enerji 16-kWh, T-şeklindeki lityum-iyon akü paketinde depolanır. Akü paketi tam araç hızı ve 60 km’ye kadar hızlanma performansı sağlayabilen elektrikli itiş gücü ünitesini çalıştırabilir.



Daha uzun yolculuklarda elektrik jeneratörünü tahrik etmek için Ampera'nın araç üstü menzil genişleten motor kullanılır. Benzin ile çalışan menzil genişletici, otomobili 500 km’den daha uzun mesafelerde çalıştırmak için fazladan elektrik üretebilir.





Opel Ampera ile sadece aküyü ve 60 km-1.4 litre (82 Hp) benzin yakıtlı elektrik jeneratörünü kullanarak 500 km’den daha fazla mesafe gidebilirsiniz.



Akü boşaldığında yolda kalmayacaksınız. Akünün enerjisi tükendiğinde benzinırmak için elektrik sağlarken aynı zamanda aküyü şarj eder.




Genişletilmiş menzilli elektrikli otomobil günlük 60 km’lik sürüş (yılda 22.000 km) dikkate alındığında yıllık 1.700 litre benzin tasarrufu sağlayacaktır. Başlangıç karşılaştırması olarak: Elektrikli bir Opel Ampera’yı işletme maliyeti km başına yaklaşık 0.02 € iken litresi 1.16 € olan benzin kullanıldığında bu maliyet km başına 0.09 €’dur. Diğer bir deyişle elektrikle çalışan Opel Ampera’nın kilometre maliyeti geçerli yakıt fiyatları üzerinden klasik benzinli aracın kilometre maliyetinin beşte biridir.*



0 yorum

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More